Ikkunanpesua ja verhojen vaihtoa

En malttanut odottaa siitepölykauden ohittamista, vaan pesin jo ikkunoita. Onhan ne kivat olla puhtaat äitienpäiväksi. Joka kevät on juttua siitä, miten ikkunat pestään. Olen pessyt ne aina samoin; vedellä ja tilkalla astianpesuainetta ja kuivannut pesuveden pois lastalla. Ikkunanpielet kuivaan talouspaperilla. Joskus pyyhin jonkun yksittäisen tahran Vileda ikkunaliinalla lopuksi. Vaihdan samalla aina puhtaat verhot ja pyyhin sälekaihtimet pölyhuiskalla tai siivousliinalla puhtaiksi.

Syksyllä olohuoneessa oli vihreät yksiväriset verhot, talvella luonnonvalkoiset samettiverhot ja nyt laitoin nämä moniväriset kukkaverhot, jotka ovat puuvillakangasta. Pitsiverho toimii valoverhona. Kaikki verhot ovat useita vuosia vanhoja, joita vaihtelen vuodenaikojen mukaan. Verhot eivät kulu käytössä, eivätkä ole vielä haalistuneetkaan. Niihin ei kyllästy, kun vaihtoverhot ovat poissa silmistä kaapissa. Kyläilevä vieras on kysynyt jo useita kertoja: 'Onko nuo uudet verhot?' 


Käytän ikkunanpesussa tällaista pesin-lasta-välinettä. Leveämpään osaan laitetaan pesukarva, jonka voi helposti irrottaa huuhtelua varten ja toisella puolella pesintä on kuivauslasta. Parvekelaseja pestessä liitän siihen pitkän varren, niin ei tarvitse kiipeillä. Puhdasta tulee!


Tämän myötä toivotan Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille ja mummuille! 🌸

Kommentit

  1. Olen jo muutamaan otteeseen meinannut tarttua alueen fb-ryhmissä oleviin ikkunanpesutarjouksiin, mutta joka kerta olen lyönyt jarrua siinä, että pitäisi siivota ensin ikkunoiden edestä järjetön määrä tavaraa pois, että edes pääsisi sinne ikkunoiden lähelle - ja sitten se pesu itsessään ei enää olisikaan mikään iso homma, että mitäs siitä ulkopuoliselle makselemaan? Hah!

    Meillä on kyllä esim. takaovien (pariovi) lasien sisällä jotain outoja vanoja, mihin ei pääse käsiksi, kun lasit ovat kiinteästi "suljetut". Eli neljästä pinnasta kaksi jää joka kerta käsittelemättä. Ei oikein innosta ryhtyä "hommaan". Mitä nyt koiran ja kissojen nenänjäljet tulee "luututuksi" aika ajoin lasista pois. =P

    On kyllä NIIN ihanan raikkaan ja pirteän kesäiset verhot, että! <3

    Ja kiitos, upeaa Äitienpäiväviikonloppua myös sinne! <3

    VastaaPoista
  2. Me asutaan mäntymetsässä, joten siitepöly on luin keltainen pilvi. Ihan turhaa pestä siis tämän laiskan naisen ikkunoita 🤣

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sinä oot ahkera askartelija. Minun pitäis olla kans..

      Poista
  3. Kauniit kesäiset verhot ja tuo sopivasti väriä vaaleaan sisustukseen.
    Minä en kammoksu yhtään ikkunoiden pesua sillä meillä on suht näppärät lasit avata ja kun ei ole liikaa siirrettävää tavaraa ikkunoiden edessä niin nopsaan ne pesee.Ja samalla tyylillä sen teen kuin sinäkin eli tippa astianpesuainetta, lasta ja talouspaperilla roiskeet pois. Maailma kirkastuu kummasti :-).

    VastaaPoista
  4. Riepuja ja pyyhin on meillä käytössä. Olisikohan nuo ikkunanpesu laitteet hyviä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saman asian ajaa teidänkin välineet. Tuo on siinä hyvä, että sen saa pitkän varren päähän korkeita ikkunoita pestessä.

      Poista
  5. Niin piristävät verhot sinulle. Kevät se ihana aika saa
    kodin ilmeenkin kesäiseksi.
    Täällä pitäisi alkaa ikkunanpesu puuhat myös.
    Mukavia hetkiä viikonloppuusi!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos paljon kommenteista!

Klikkaa kuvaa blogiini: "Nukkekodit"

Klikkaa kuvaa blogiini: "Nukkekodit"
WILLA HELMI

Oma mietelause v. 2000

"Kiitollisuus on avain onneen". Kiitollisuus on mielentila, joka kannattelee jokaista päivää, olosuhteista riippumatta. Se ei ole kehityksen este, tai silmien ummistamista realiteeteilta. Se ei riipu menestyksestä tai onnekkaista sattumuksista. Vaikka rakkaus on suurin voima, sekään ei menesty ilman kiitollisuutta.

Oma mietelause v. 2007

"Valo on totta, varjo häilyvää." Positiivisuus on rohkeutta nähdä valoa ja toivoa vaikeissakin tilanteissa. Elämän vastoinkäymiset tulevat ja menevät, mutta jos mieli on valoisa, ne voi voittaa ja jättää taakseen. Niin kuin aurinko on taivaalla aina ja varjot syntyvät vain siitä, että jokin este tulee auringon eteen. Varjot liikkuvat, häilyvät ja häipyvät, mutta aurinko pysyy. Niin pysyy myös Luojan rakkaus ihmisiin, vaikka joskus varjot sumentavat näkymiä.