Ikkunanpesua ja verhojen vaihtoa
En malttanut odottaa siitepölykauden ohittamista, vaan pesin jo ikkunoita. Onhan ne kivat olla puhtaat äitienpäiväksi. Joka kevät on juttua siitä, miten ikkunat pestään. Olen pessyt ne aina samoin; vedellä ja tilkalla astianpesuainetta ja kuivannut pesuveden pois lastalla. Ikkunanpielet kuivaan talouspaperilla. Joskus pyyhin jonkun yksittäisen tahran Vileda ikkunaliinalla lopuksi. Vaihdan samalla aina puhtaat verhot ja pyyhin sälekaihtimet pölyhuiskalla tai siivousliinalla puhtaiksi.
Syksyllä olohuoneessa oli vihreät yksiväriset verhot, talvella luonnonvalkoiset samettiverhot ja nyt laitoin nämä moniväriset kukkaverhot, jotka ovat puuvillakangasta. Pitsiverho toimii valoverhona. Kaikki verhot ovat useita vuosia vanhoja, joita vaihtelen vuodenaikojen mukaan. Verhot eivät kulu käytössä, eivätkä ole vielä haalistuneetkaan. Niihin ei kyllästy, kun vaihtoverhot ovat poissa silmistä kaapissa. Kyläilevä vieras on kysynyt jo useita kertoja: 'Onko nuo uudet verhot?'


Olen jo muutamaan otteeseen meinannut tarttua alueen fb-ryhmissä oleviin ikkunanpesutarjouksiin, mutta joka kerta olen lyönyt jarrua siinä, että pitäisi siivota ensin ikkunoiden edestä järjetön määrä tavaraa pois, että edes pääsisi sinne ikkunoiden lähelle - ja sitten se pesu itsessään ei enää olisikaan mikään iso homma, että mitäs siitä ulkopuoliselle makselemaan? Hah!
VastaaPoistaMeillä on kyllä esim. takaovien (pariovi) lasien sisällä jotain outoja vanoja, mihin ei pääse käsiksi, kun lasit ovat kiinteästi "suljetut". Eli neljästä pinnasta kaksi jää joka kerta käsittelemättä. Ei oikein innosta ryhtyä "hommaan". Mitä nyt koiran ja kissojen nenänjäljet tulee "luututuksi" aika ajoin lasista pois. =P
On kyllä NIIN ihanan raikkaan ja pirteän kesäiset verhot, että! <3
Ja kiitos, upeaa Äitienpäiväviikonloppua myös sinne! <3
Kiitos kommentista :)
PoistaMe asutaan mäntymetsässä, joten siitepöly on luin keltainen pilvi. Ihan turhaa pestä siis tämän laiskan naisen ikkunoita 🤣
VastaaPoistaNo sinä oot ahkera askartelija. Minun pitäis olla kans..
PoistaBeautiful curtains!
VastaaPoistaThank you Linda :)
PoistaKauniit kesäiset verhot ja tuo sopivasti väriä vaaleaan sisustukseen.
VastaaPoistaMinä en kammoksu yhtään ikkunoiden pesua sillä meillä on suht näppärät lasit avata ja kun ei ole liikaa siirrettävää tavaraa ikkunoiden edessä niin nopsaan ne pesee.Ja samalla tyylillä sen teen kuin sinäkin eli tippa astianpesuainetta, lasta ja talouspaperilla roiskeet pois. Maailma kirkastuu kummasti :-).
Kiitos Terhi kommentista :)
PoistaRiepuja ja pyyhin on meillä käytössä. Olisikohan nuo ikkunanpesu laitteet hyviä.
VastaaPoistaSaman asian ajaa teidänkin välineet. Tuo on siinä hyvä, että sen saa pitkän varren päähän korkeita ikkunoita pestessä.
PoistaNiin piristävät verhot sinulle. Kevät se ihana aika saa
VastaaPoistakodin ilmeenkin kesäiseksi.
Täällä pitäisi alkaa ikkunanpesu puuhat myös.
Mukavia hetkiä viikonloppuusi!
Kiitos samoin, sää ainakin suosii tänään.
Poista